Interviu cu Florina Ivașcu, câștigătoarea concursul “Arts of Fashion 2010” la San Francisco, by Irina Tirdea



Biografie Florina Ivașcu: Florina Ivașcu este câștigătoarea concursului “Arts of Fashion 2010”, San Francisco cu colecția „Cancer Flower”, inspired by „the aestetic of ugliness” from the literary creations of french poet Ch. Baudelaire „Les fleur du mal”, unde Florina interpretează artizanal frumusețea lucrurilor urâte, suprapunând texturi și structuri Barierele Couture sunt înlăturate prin neconvențional, construind tușe moderne de broderie conceptualizate prin colaborarea cu Maison Lesage Paris. Urmează studiile de master în Milano la Academia di Brera unde câștigă diferite premii și colaborări dar și la Universitatea de Arte și Design din Cluj, România. Crează colecția Archi-Couture, În Paris la Musée du Louvre-Leș Arts Decoratifs colaborând cu Maison Lesage Paris prin intermediul Masterclassului Arts of fashion Foundation USA.
Mai departe, dezvoltarea colecției „Arhi-Couture” este prezentată în mai 2013 la cel mai important Fashion Event din România: „Gala Avanpremier” sub îndrumarea criticului de modă Alin Galatescu și director artistic al Campaniei Toamnă/Iarnă 2013/14 semnată Florina Ivascu pentru Vogue Talents Italia.
Acest balans dintre creațiile conceptuale și cele elitiste îi aduce noi idei pentru activitățile sale variate. Se focuseaza pe dezvoltarea unor baze sofisticate echilibrată de detalii, linii, spații. Creația ei urmărește să devină o sculptură, o piesă de muzeu ce mereu încearcă sa capteze atenția.
Cum ai ajuns în Italia? Câștigând o bursă de studii am ajuns să fiu studentă a Accademiei di Belle Arti di Brera, Milano. Deocamdată îmi prezint colecțiile în România vrând să mă promovez și aici dar intodeauna gândul meu este la Milano, capitala modei, Fashion Week.
Care este stilul care te definește? Stilul pe care îl promovez este: Experimentând în timpul studiilor la universități diferite am creat stiluri diferite cum ar fi trecerea de la ținutele elegante la cele conceptuale de la Arta of Fashion. Practic voi alege să creez ținute casual, elegante, targetul fiind acele persoane rafinate, elitiste, destul de sofisticate. În creațiile mele caut să păstrez acuratețea liniei și să dau valoare curbelor siluetei feminine. Dezideratele după care mă ghidez atunci când creez sunt urmărirea armoniei, proporțiilor și acuratețea. Articolul preferat este rochia, poate fi făcută din orice tip de material transparent sau gros, minimalist sau colaj și poate fi aleasă orice lungime. Mă pot juca cu volumele și detaliile, fiind piesă preferată de la care pot deriva foarte ușor un sacou sau o formă de pantalon și invers.
Povestește-ne despre creațiile tale pentru sezonul următor. În urma colaborării with Maison Lesage Paris, am dezvoltat colecția ARCHI-COUTURE, creând noi volume de broderie, într-o formă conglomerată de bile și cristale, lucrate manual din plastic cu structuri geometrice sinuoase. Contraste neașteptate de materiale prețioase cu cele neconventioanle din fire de plastic ce fuzionează într-o nouă formă couture, futuristica. Nuanțe discrete, pastiche și reflexii translucide iar broderia este “punctul de explozie” in crearea volumelor și faldurilor. Reperele de inspirație sunt spațiile și unghiurile arhitecturii „Eichler”, transparența și liniile de bază funcționale, curate. O imagine elitistă, cu linii și unghiuri clare, subliniată de o feminitatea fragilă ."Colecția capsulă" aduce tușe futuristice în broderie, prin transgresiunea formelor clasice depășind legile couture, rezultatul fiind “An Antidote to Uniformity”.
Planuri de viitor? Deocamdată lupt să-mi definesc și promovez stilul și creațiile, atât prind brandul meu cât și prin diverse colaborări. Urmăresc și colaborarile din Milano și oricând pot să mă întorc acolo cu drag.

Commenti

Post più popolari